Zo kunnen we de gepaste oplossing bieden.
Wat we doen
Al ruim 25 jaar is LWB de HR-partner van kmo’s, startende ondernemingen en eenmanszaken. LWB werd in 1996 opgericht in Beringen en sinds 1 januari 2020 zijn we ook aanwezig in Dendermonde. Vandaag bestaat ons team uit 35 medewerkers en verzorgen we de loonadministratie van meer dan 2800 klanten.
LWB is een dochteronderneming van sociaal secretariaat SD Worx. We werken onafhankelijk, maar kunnen wel een beroep doen op hun knowhow (kennisdatabank, juridische bijstand). Op die manier kunnen we op elk moment een feilloze service leveren. We werken ook nauw samen met boekhoudkantoren.
Personeelsbeleid en HR is veel meer dan het afleveren van het loonbriefje. Heeft u vragen over uw algemene HR-werking, opzegtermijnen of alternatieve verloningen? Onze adviseurs informeren u gericht over de actuele sociale en sectorale wetgeving.
LWB neemt de loonadministratie voor u uit handen, snel en accuraat. Dankzij de juiste visie en een gedegen kennis van het bedrijfsleven past LWB de sociale wetgeving toe op een overzichtelijke en budgetvriendelijke wijze. Wij doen dit voor eenmanszaken, starters en kmo’s.
De aanwerving van werknemer(s) brengt heel wat administratieve stappen met zich mee. Denk maar aan een verzekering tegen arbeidsongevallen of het opmaken van de arbeidsovereenkomst. Dit zijn nog maar enkele zaken waar u aan moet denken, voor u begint te werken met personeel. Een hele boterham? Wij helpen u graag!
HET BELANG VAN Uw onderneming is onze motivatie
LWB verschilt van andere loonsecretariaten in de persoonlijke aanpak. Hier is niemand zomaar een nummer. Elke klant heeft een vaste dossierbeheerder die de onderneming maar ook de ondernemer erachter heel goed kent. Persoonlijk contact is voor ons erg belangrijk, zeker bij de start van een nieuwe relatie.
Een keuzemenu op de telefoonlijn? Hebben we niet en willen we niet! Daar u als klant voor alle services terecht kunt bij uw vaste dossierbeheerder, hoeft u voor verschillende vragen dan ook niet met verschillende diensten te bellen.
Ondersteuning nodig voor loonverwerking, personeelszaken, iets juridisch of iets helemaal anders? Uw dossierbeheerder staat voor u klaar!
Onze expertise
We zijn een sterk groeiend bedrijf dat gaat voor kwaliteit boven kwantiteit. Voor welke uitdagingen u ook staat, met onze jarenlange ervaring stemmen we onze expertise af op uw noden en wensen. We komen bij u langs of maken een afspraak op ons kantoor in Beringen of Dendermonde.
De verwerking van de lonen en de administratie gebeurt via een vaste dossierbeheerder.
De afhandeling van de lonen gebeurt steeds binnen een termijn van twee werkdagen.
U kunt zelf de wijze van de afhandeling kiezen: op papier of digitaal. Snel en gemakkelijk.
Wij beantwoorden uw vragen snel en correct, eventueel in samenspraak met onze juridische dienst.
We werken met documenten die overzichtelijk zijn voor u, uw werknemers en de boekhouder.
Al uw boekhouddocumenten staan steeds digitaal ter beschikking van uw interne of externe boekhouder.
Wij gaan 100 % voor een persoonlijke aanpak. Bij ons zijn klanten geen nummers.
Wij zijn een stabiel bedrijf met weinig personeelsverloop. Zo behoudt u uw vaste vertrouwenspartner.
Ons vernieuwde kantoor is vlot bereikbaar en beschikt over voldoende parkeerruimte.
Wij behandelen uw volledig personeelsdossier zorgvuldig en efficiënt van A tot Z.
In de kijker
Nieuwe maatregelen of nieuwe wetten? Wij houden u op de hoogte van de nieuwigheden in loonberekening & loonadministratie.
Blijf op de hoogte
Wilt u de laatste nieuwtjes en belangrijke updates aangaande personeelszaken in uw mailbox ontvangen? Schrijf u dan zeker in voor onze nieuwsbrief.